NEM CIKI!

… Szállóige lett a „Nem ciki”. Én mondogattam állandóan, hogy „gyerünk, nem ciki felolvasni a szöveget”. Megtapsolják azokat, akik kiállnak és előadják írásaikat. És ha egy gyereknek sikere van ebben, az olyan önbizalmat adhat neki, ami más tárgyakra is kisugározhat. Jobban el tudják viselni a kudarcot egy területen, ha tudják, hogy másban sikeresek.

Mert belülről láttam az egészet. Mondjuk, én soha nem hittem, hogy az írók-költők és a tanárok összeesküdtek a diákok ellen abban, hogyan lehet őket minél jobban sanyargatni. Még ha ez a tantervből időnként úgy is látszik. Arra gondoltam, hogy a fiatalabbakkal is érzékeltetni kellene, hogy az irodalom egy örömteli dolog. Szerintem, ha valaki belefeledkezik egy ilyen szövegalkotási feladatba, és saját tapasztalatait, lelkivilágát ki tudja fejezni, akkor az egész iskolához, tanuláshoz való hozzáállását lehetne ezzel javítani.

Teljes cikk HVG

Egy kilencedikes diák “Hamlet-monológja”
Sallai Alex: Shakespeare után szabadon:

Lenni vagy nem lenni, ez itt a vaker,
Akkor jó az ember, ha tűri, mint egy fater.
Cinkjei minden cuccát megszüntetni stukkerral,
Egy álom se rendelkezik ilyen dzsukellal.
Szíve keserű, mint az egyhetes káposzta,
Rázkódásaival az epilepsziát rám hozta.
Van egy célom, ezt kéri fönt a nagytesó,
Megmurdelni, beájulni és összeesni, mint egy régi Peugeot.
Talán flesselni, csak ez a para,
Beállva nincs gond, csak finomabb a kaja.
Ha lerázzuk ezt a földi trét
Eszünkbe juthat egy földi rét
A nyomorékokat hosszan élteti,
Ki lenne rusnya, vén, ezt senki se kérheti.
Sunyik revansot vesznek, nagyképű forma dölyfét,
Gyűlölt exe hülyesége, pör-halasztott kölykét.
A hivatal keménykedései, adózhatnak az emberek
S sípcsontrúgást, amivel nagyzolnak a gengszterek.
Ha megpunnyadna egy bicska miatt, ki akarna manuskodni,
Izzadva meg büdösen kinek van kedve tanúskodni?
Ha parázásunk miatt nem jönnek a turisták,
Kedvünk ne csesszük el, pakold, itt egy krumpliszsák.
Jelen van a genya, mint egy anonimnak, lazán belekötni,
Lehet, hogy én gyáva leszek, de nem fogok a szájába beleköpni.

picture source internet
